Onze cursisten geven ons gemiddeld 9.7!

NLP?

NLP Partnership

Leren leidinggeven, naar jezelf leren kijken, communicatie met collega’s, klanten of je partner. Het zijn onderdelen die aan bod komen binnen een NLP leertraject. In een tijd waarin veel geautomatiseerd wordt, wordt de communicatie die er tussen collega’s of met de klant is, nóg belangrijker. NLP biedt een sterke basis om de factoren die het gedrag binnen een organisatie te beïnvloeden.

NLP voor starter én senior

Neuro Linguistisch Programmeren

Hoe ontwikkel je soft skills? Je komt van school en start je carrière. Niet alles binnen communicatie gaat vanzelf. Omgaan met collega’s of leidinggeven leer je vooral in de praktijk. Toch zijn er meerdere vaardigheden die je kunt aanleren en trainen.

Goede communicatie is een belangrijke voorwaarde om met elkaar bij te dragen aan het succes van een organisatie. Met NLP leer je je communicatieve vaardigheden te verbeteren, maar ook de ware boodschap te achterhalen. Of de manier waarop je een boodschap gedoseerd kunt overdragen, zodat de klant er ook echt wat mee doet. Daarbij is er binnen NLP een goede verdieping te maken. Leidinggevende word je gedurende je loopbaan, het is niet iets waar je voor opgeleid wordt. Omgaan met problematiek of conflicten op de werkvloer, omgaan met emoties of onderlinge strubbelingen in het team. Met NLP methodieken en oefeningen kun je je leidinggevende skills toetsen en waar nodig verbeteren.

Wat anderen zeggen...

Al meer dan 1276 tevreden cursisten gingen je voor

"NLP heeft me meer keuzemogelijkheden gebracht in mijn dagelijkse communicatie; dat geeft me rust en vertrouwen."

Drs. Herma van Lith-Slof RA
Accountant

"Een interessante dag, waarbij je veel leert over jezelf en direct actie kunt ondernemen om jezelf te verbeteren."

Sander v.d. Klugt
Arbeidsdeskundige

De accountant en NLP

NLPpuntNL heeft de wensen en eisen zoals de brancheverenigingen voor Accountants (NBA en SRA) deze heeft geformuleerd, vertaald naar een specifiek opleidingspakket voor accountants. Dit heeft geresulteerd in een opleiding van acht dagen. Gedurende deze acht dagen krijgt men de technieken die te maken hebben met het contact leggen met mensen, het kunnen inleven in de specifieke situatie van de klant en hoe deze te koppelen aan de inhoud die de accountant mag overdragen.

Verder is er veel aandacht voor het naar boven halen van de specifieke situatie van de gesprekspartner, het kunnen adresseren van issues en problemen en last but not least: de klant werkelijk kunnen helpen zonder dat hier een andere vorm van dienstverlening tegenover staat. Veel zaken die klanten tegen de accountant aanhouden gaan over hoe een klant tegen de situatie aankijkt.

SBA logo
SRA logo
NLP logo

"Als je beter contact hebt met een klant krijg je ook betere informatie. Simpele taken worden in ons werk steeds meer geautomatiseerd. De inhoudelijke momenten met je klant worden belangrijker. Het heeft mijn werk ook leuker gemaakt. Als ik vroeger een lastig gesprek had met een moeilijke klant ging dat met hangen en wurgen. Ik kan nu meer afstand nemen. De situatie observeren. Ik benoem het gedrag ook gewoon. “Ik zie dat je geïrriteerd bent.” Dat had ik vroeger niet gedurfd. Lastige klanten zie ik nu als een uitdaging. Sterker nog: ik vind ze oprecht leuk."

Herma van Lith-Slof RA
Accountant bij Slof & Wildenburg

PE-punten voor accountants

De samenwerking tussen NLPpuntNL en de NBA heeft ertoe geleid dat deze NLP opleiding voor accountants ruimschoots voldoet aan de eisen om er ook PE (Permanente Educatie) punten aan toe te kennen. En dat is een mooie incentive om de behoefte vanuit de markt in te kunnen vullen met een officiële erkende opleiding.

Meer weten over deze samenwerking of meer weten over een partnership op maat?

"Een accountant kan zich in zijn werk achter zijn vakkennis verschansen. Als auditor wil je het proces begrijpen. Alleen als mensen je vertrouwen vertellen ze je waarom ze iets op een bepaalde manier doen. Het laatste wat je wil is dat ze je als een politieagent zien. NLP leert je hoe je een klik kan maken met mensen waardoor ze meer vertellen. Ik gebruik het niet voor het auditen van soft controls. Zover zijn we nog niet maar cultuur is wel iets waar we veel in investeren."

Caroline den Ouden
Operational auditor bij Allianz

NLP trainings- en coachingsmogelijkheden voor bedrijven

Bij veel mensen heeft NLP een zweverig imago. Om deze mensen te overtuigen organiseren we een eendaagse workshop. In de workshop wordt een inleiding over NLP gegeven waarbij er een basis wordt gelegd en men kan kennismaken met NLP technieken. Na deelname ontvangt men een deelcertificaat in NLP.

Enthousiast over NLP na het volgen van de workshop - of al bekend met NLP - dan zijn er 2 type vervolgopleidingen mogelijk. De NLP opleiding bestaat uit een basis (Practitioner in NLP jargon) en een gevorderde opleiding (Master Practitioner). Deze opleiding duurt 8 dagen en wordt afgerond met een examen en diploma.

Tevens biedt NLPpuntNL intervisie aan, een effectieve aanpak voor teams of management.

Workshops of opleidingen kunnen op iedere gewenste locatie worden verzorgd. Groepen van max 20 deelnemers per workshop of opleiding.

Bel mij terug

Geef hier je naam en telefoonnummer op en wij bellen je z.s.m. terug!

Powered by ChronoForms - ChronoEngine.com